Tranquility: The Ascent: Hráči spolupracují na vyplňování mřížky s čísly při zdolávání hory.
Hráči začínají na úpatí hory a mají za úkol doplnit mřížku ve tvaru pyramidy od základny až na vrchol. Základna hory je široká devět karet, řada nad ní osm a tak dále, přičemž horní řadu tvoří jediná karta vrcholu zahraná po dokončení zbytku mřížky. Ve svém tahu musíte zahrát kartu na horu nebo odhodit dvě karty. Karty jsou očíslovány od 1 do 12 a obsahují jeden ze tří různých typů terénu. Karty stejného typu terénu nesmíte zahrát vedle sebe a musíte také odhodit rozdíl mezi kartami, pokud je zahrajete vedle sebe, např. když umístíte 7 vedle 4, musíte odhodit tři karty.
Řady se doplňují zleva doprava a čísla na kartách mohou stoupat, klesat nebo zůstat stejná. Řady mohou obsahovat jakákoli čísla s výjimkou tohoto omezení: číslo na kartě terénu musí být stejné nebo vyšší než číslo řady, což znamená, že jedničku lze zahrát pouze v první řadě, zatímco čísla 8-12 lze zahrát v kterékoli řadě.
Novou řadu můžete začít, jakmile jsou umístěny alespoň první dvě karty v následující řadě. Karty musí být vždy „podepřeny“ dvěma kartami bezprostředně pod nimi, ale nijak nesouvisí s řadami nad nebo pod nimi, tj. první řada může začínat desítkou, zatímco další řada začíná jedničkou.
Pokud hráči dokončí horu a završují ji kartou vrcholu, vyhrávají; pokud některý z hráčů nemůže ve svém tahu provést akci, prohrávají všichni.
Hra obsahuje tři moduly minirozšíření, které lze přidat samostatně nebo dohromady. „Zelená stezka“ vyžaduje, aby hráči vytvořili souvislou stezku od úpatí až na vrchol hory. Modul „Panorama“ dává hráčům k dispozici konkrétní číselné sekvence, které mají vyfotografovat. A nakonec vyžeňte stádo „Horských koz“ na vrchol, kde je v závěrečném modulu tráva zelenější.