The Ravens of Thri Sahashri je velmi originální poetická kooperativní hra pro dva hráče. Jeden představuje dívku Ren, která díky traumatu upadla do kómatu, druhý chlapce Fetha, který dokáže číst v srdcích druhých lidí a snaží se Ren opět navrátit vzpomínky a probudit ji. Podaří se mu to pouze tím, že v Renině mysli rozptýlí pustinu temných zpomínek a umožní její křehké básni duše zesílit a zahnat havrany, které ji pustoší. Hra je silně asymetrická nejen příběhovým pozadím, ale i herními mechanizmy kdy se Feth v jisté kombinaci push-your-luck mechanizmu kde otáčí libovolné množství karet tak, aby dostal do hry co nejméně havranů (kteří požírají vzpomínky tím že odstraňují ze hry karty) a zachoval si při tom dostatečnou variabilitu karet, ze kterých skládá podle jistých pravidel puzzle, které musí na konci kola přesně odpovídat barvami karet čtyřem kouskům Renina srdce. Ren si z tohoto puzzle po jedné odebírá karty, které přikládá ke svým částem srdce a skládá tak řádky o hodnotách 7-7-7-5 což odpovídá metrice japonské básně "dodoitsu". Těmi kartami se snaží napovědět barvu svých karet a navíc umožňuje Fethovi použít jejich speciální schopnosti, které mu ulehčí skládání puzzle.
Takto se odehrajou tři kola (poslední je ztíženo tím, že Ren musí vytvořit každým tahem jeden řádek básně) a hráči vyhrají pokud během těchto tří kol není taženo všech pět havranů, hráčům nedojdou karty, Feth má co přiložit do puzzle a v každém kole se jim podaří dokončit báseň a zároveň mít v puzzle pouze karty odpovídající barvy.