Flashpoint: South China Sea je strategická hra pro dva hráče, která simuluje složitý geopolitický souboj, který v současné době probíhá mezi Spojenými státy a Čínou ve sporné oblasti Jihočínského moře. Hra se řídí balíčkem karet, který zachycuje vývoj událostí přímo z titulků novin, je podpořen kartami s výkladem nedávné historie a sadou spekulativních karet zachycujících různorodé potenciální budoucí události.
Čínský hráč se snaží ovlivnit ostatní země v regionu, získat územní nároky a zlepšit své postavení ve světě. Americký hráč se snaží udržet si vliv na spojenecké země v regionu, zajistit svobodu plavby a držet Čínu na uzdě. Úspěch obou hráčů závisí na podpoře a loajalitě nehráčských zemí v regionu. Hra se nezabývá potenciálním plnohodnotným vojenským konfliktem. K dosažení vítězství vyžaduje spíše vyladěné využívání politických, ekonomických a vojenských zdrojů formou primární diplomacie - na vodě, ve vzduchu a nakonec i v myslích lidí.