Conquest and Consequence přináší herní systém válečné hry Triumph & Tragedy na bojiště v Tichomoří a ve Východní Asii v letech 1936-1945. Stejně jako T&T je navržen pro tři hráče, přičemž zachovává třístrannou dynamiku, která dodává systému tolik rozmanitosti a intrik. Hra začíná v roce 1936, kdy militaristé ovládají Japonsko a na pořadu dne je expanze. Hra kombinuje námořní válku v Tichomoří a pozemní válku v Asii (včetně čínské občanské války). Námořní válka je dramatická, obsahuje krátké, rozhodující bitvy a rozšířené role leteckých sil a ostrovních základen. V tradici Triumph & Tragedy představuje třístranný aspekt vyjednávání, diplomacii a úskoky v rámci mnoha strategických možností. Stejně jako T&T hra umožňuje hráčům odklonit se od politiky skutečných historických aktérů a přináší 4-6 hodin neustálého napětí.