Monstrum: Frankensteinovi dědicové je velká strategická hra z prostředí gotického horroru. Hráči se stávají neortodoxními vědci začátku 19. století a účastní se obskurní vědecké soutěže, ve které budete tvořit družku pro Netvora, kterého stvořil Viktor Frankenstein. Budete hromadit suroviny, úkolovat své pomocníky, bádat v Akademii věd apod. Hra končí po 12 kolech nebo pokud se některému z hráčů podaří oživit svůj ďábelský výtvor.
Je tomu již dvacet let, co vědec Viktor Frankenstein odešel z tohoto světa, když pronásledoval Netvora, kterého sám stvořil – monstrum umně sestavené ze znesvěcených ostatků mnoha lidských i zvířecích mrtvol. Je tomu již dvacet let, co Kapitán Robert Walton porušil svoji přísahu, že Netvora najde a sprovodí tuto zrůdu ze světa.
Píše se rok 1819 a na Paříž se snáší zlověstná temnota. Tajemný mecenáš s odpudivým odstínem kůže a nespočtem ohyzdných jizev vyhlásil vědeckou soutěž, jejímž cílem je určit, který snaživec dokáže rozkrýt tajemství Frankensteinova bádání. A odměna? Odhalení ničeho menšího než tajemství smrtelnosti. Avšak sám mecenáš touží po odměně daleko osobnější. Chce to, co si mu jeho vlastní stvořitel netroufl dát: družku stejně strašlivou a zlořečenou, jako je on sám, která by navždy ukončila jeho osamění. Poměřit své schopnosti v soutěži se sjeli ti nejpovolanější z celého světa, avšak běda – ne každý ze své vlastní vůle. Někteří jsou oběťmi vydírání, jiní čelí smrtelnému nebezpečí nebo snad něčemu ještě horšímu. A potom jsou tu takové zvrácené bytosti, které s potěšením přiloží ruku k úděsnému dílu a vůbec se nebojí stvořit životaschopnou bytost z hnijících ostatků mrtvých těl. Do Paříže však dorazil také kapitán jisté lodi. Robert Walton, o pěkných pár let starší, si tvrdohlavě umanul, že vymýtí ze světa ohromné zlo a s ním všechny, kdo by se jeho úmyslu postavili.
Ve hře Monstrum ožívá svět nesmrtelného Frankensteina z románu Mary Shelleyové. Děj hry se odehrává v Paříži dvacet let po románových událostech. Vžij se do role jednoho z uznávaných vědců, který se nebojí ušpinit si ruce něčím tak nemorálním, jako je vývoj monster, a pokračovat tak ve zlověstné práci, kterou Viktor Frankenstein nedokončil. Abys mohl ze hřbitovů a márnic po celém městě shromažďovat suroviny, věnovat se cennému bádání v Akademii věd, najímat spolupracovníky s nevalnou pověstí a lopotit se v laboratoři, musíš strategicky rozdat úkoly svým pomocníkům a pečlivě spravovat zdroje – to vše ve snaze stvořit novou formu života a vdechnout jí „jiskru lidskosti“. Když se osvědčíš, možná tě Netvor během jedné ze svých neohlášených návštěv odmění. Když selžeš, budeš nejspíš litovat, že ses nesnažil víc! Hra končí, jakmile jeden z hráčů úspěšně přivede svůj výtvor k životu, nebo po 12 kolech. Hráč s největším počtem vítězných bodů naplní Frankensteinovo poselství, k dobrému či zlému...
OBSAH BALENÍ
● 1 herní deska Paříže
● 1 herní deska událostí
● 4 herní desky laboratoří
● 8 výbojových kostek
● 4 karty anatomie
● 6 karet postav
● 15 karet setkání
● 19 karet událostí
● 16 karet lidskosti
● 16 karet bádání
● 16 karet padouchů
● 52 karet mrtvol
● 1 figurka Kapitána
● 1 figurka prvního hráče
● 16 figurek vědců
● 12 figurek asistentů
● 42 žetonů mincí
● 4 bodovací značky
● 4 žetony s kostkou ledu
● 16 žetonů s leidenskou lahví
● 170 kostiček materiálů
● 30 žetonů částí těla netvora
● 28 žetonů poškození
● 6 žetonů bonusového úkolu
● 1 pole Uplať a vyhoď
● 4 žetony událostí
● 12 žetonů policejních odznaků
● 4 karty s nápovědou
● 24 žetonů života
● 12 sad plastových spojek