A Gest of Robin Hood je druhou hrou ze série Irregular Conflicts, která dále upravuje systém COIN pro zobrazení rolnických povstání, vybírání feudálních daní a činnosti psanců ve středověké Anglii na konci 12. století. Přenesení jednoho z nejoblíbenějších systémů GMT do jednoduššího formátu a přístupnějšího prostředí dělá z A Gest of Robin Hood ideální hru pro nováčky ve wargamingu. Současně nabízí i napínavou výzvu pro zkušenější wargamery, kteří si mohou užít napínavý asymetrický souboj za méně než hodinu.
Nejdůležitější prvky:
- Ideální vstupní bod do systému COIN a série ICS: hra pro dva hráče s relativně nízkou složitostí a rodinnou tématikou, která se odehraje za hodinu a představí všechny klíčové koncepty, které se v sérii COIN vyskytují.
- Nová mechanika skrytého pohybu: Šerif bude pronásledovat Robina Hooda po celém Nottinghamshiru, aby mu zabránil v organizování selských povstání, ale Robin se může vyplížit a skrýt mezi svými Merry Meny.
- Druhá nová mechanika skrytého pohybu: Kočáry slouží jako jednoduchá variace na komunikační linky, převádějí bohatství zpět do Nottinghamu a zároveň jsou cílem loupeže pro Veselé muže - ale některé z nich mohou být pastí, ve které se ukrývají henchmani!
- Náhodná setkání s bohatými cestovateli: Robin Hood si při provádění akce loupení vytáhne z balíčku cestovatelů a pak se rozhodne, zda bude hrát na jistotu, nebo zda bude požadovat větší "dar" s potenciálně negativními důsledky.
- Zjednodušená sekvence hry: Tato nová herní sekvence, která dále rozvíjí sekvenci hry pro dva hráče, jež se poprvé objevila ve hře Colonial Twilight, je snadno pochopitelná a zároveň přináší obtížná taktická rozhodnutí.